For ordfører Ståle Lien Hansen er det viktig at 8.mai blir markert.

– 8.mai er en viktig dag vi aldri skal glemme, og for kommunen er det viktig å markere dagen på en verdig måte sier forklarer ordføreren.

Ullensaker kommune samarbeider tett med Forsvaret, Øvre Romerike Forsvarsforening og Stiftelsen Trandum for å markere Frigjørings- og Veterandagen.

– Frigjørings- og Veterandagen gir oss anledning til å takke og hedre de som har tjenestegjort i Forsvaret. Sammen gir vi veteranene den anerkjennelsen de fortjener. Dette inkluderer både de som tjenestegjorde under andre verdenskrig og de som har deltatt i senere operasjoner.

Frigjøringsdagen er en tid for refleksjon, takknemlighet og samhold, og sammen ønsker vi å skape en meningsfull markering av denne og veterandagen.

Vi oppfordrer alle til å delta i arrangementet og vise sin støtte til våre veteraner og deres pårørende.

Hele programmet for markeringen på Trandum kan du se her

Publisert: 03.05.2024 09:36
Sist endret: 03.05.2024 09:36