- Vi ønsker å legge til rette for flere elbiler. Vi øker nå kapasiteten fra 4 til 28 ladeplasser til sammen, dette gjør vi også for å møte nye krav i parkeringsforskriften. De kan brukes fritt av alle, mot litt betaling. Sier prosjektleder Tom Runar Lier i Ullensaker kommune.

Ullensaker kommune mener dette blir en attraktiv ladeplass.

Kommunen har tatt et steg videre i miljøkampen, og nye kommende krav. Vi håper disse ladeplassene kan bli et godt tilbud for andre el-bilister i kommunen, for eksempel besøkende i forskjellige idretts arrangement på Gystadmarka.

- Anlegget er utstyrt med en effektstyring som rettferdig fordeler den tilgjengelige strømmen når alle uttakene er i bruk samtidig, sier Lier, og legger til at dette er en ny og smidig måte å lade på som egner seg godt for lading ved parkeringsanlegg der man normalt skal stå parkert en stund. Ullensaker kommune mener dette blir en attraktiv ladeplass

Ladeinorge.no – all informasjon på et sted.

På nettsiden www.ladeinorge.no er det mulig å søke og få oversikt over steder det er mulig å lade bilen rundt omkring i Norge. Søker du for eksempel på «Ullensaker» vil du få opp de åtte ladeplassene som ligger ved rådhuset i Furusethgata 12 på Jessheim. Og da 24 plasser på Gystadmarka. På denne nettsiden er det også mulig å se antall ladestasjoner, om de er opptatt for øyeblikket, hvor de ligger og eventuell pris for bruk. For å bruke ladetjenesten på Jessheim må man være registrert som bruker på denne nettsiden. Betalingen skjer etter hver gang man har avsluttet et ladeforløp.

Fakta:

• Det er DEFA som, sammen med Bravida Norge på Jessheim, har levert det nye ladeanlegget.
  • Det nye ladeanlegget består av 24 ladeuttak, hvor alle følger den nyeste standarden med Mode-3 og har Type-2 kontakter.
  • De nye uttakene er fordelt på max 7,4 kW til min 3.6 kW.

Publisert: 06.06.2018 11:07
Sist endret: 17.01.2023 10:58