Laget rundt barnet og familien

Alle barn fortjener en god start. Tidlig innsats og inkluderende fellesskap er avgjørende for å sikre at alle barn og unge kan nå sine drømmer og ambisjoner. Av og til kan barn trenge oppmerksomhet eller støtte. Vi som jobber med barn og unge i Ullensaker kommune vil gjerne hjelpe, i samarbeid med familien. Bedre tverrfaglig innsats (BTI) Bedre Tverrfaglig Innsats (BTI) (ullensaker.kommune.no) handler om tidlig innsats, bedre samordning av tjenester, og involvering av barn, unge og foresatte. BTI omfatter alle ansatte i Ullensaker kommune som kommer i kontakt med barn, unge og familier gjennom sitt arbeid.

Alle ansatte i Ullensaker kommune er forpliktet til å handle raskt når en undring eller bekymring oppstår om et barn/ungdom. Foresatte kjenner barnet sitt best, og det er derfor svært viktig for oss å ha en god og nær dialog. Ansatte skal ha lav terskel for å ta kontakt med foresatte dersom de lurer på noe vedrørende deres barn eller ungdom. Det betyr ikke nødvendigvis at noe er galt. Vi mener at det meste løses ved et nært og godt samarbeid med foresatte og for eksempel barnehagen, skolen eller andre.

Laget rundt barna i Ullensaker består av mange gode tjenester og tilbud som kan støtte gravide, barn og familier:

Oversikt over tjenester og tilbud (ullensaker.kommune.no)

Publisert: 10.10.2023 11:16:31
Sist endret: 06.11.2023 14:41