• Åpning av skolene i Ullensaker

Nå åpner vi opp skolene våre igjen! Det er vi svært glade for. I løpet av uke 20 skal alle elever i Ullensaker få tilbake en mest mulig normal skolehverdag. For at vi skal få til en forsvarlig åpning, og et tilbud som kan vare over tid, kan ikke alle elevene være på skolen samtidig. 10. trinn, som er avgangselever, prioriteres. De vil få et daglig skoletilbud fra og med mandag 11. mai. Elevene på 5.- 9. trinn vil fra onsdag 13.mai få et opplæringstilbud som er annenhver dag på skolen og resten fjernundervisning . Elevene på 1. – 4. trinn fortsetter som før med et daglig skoletilbud, og SFO fortsetter med redusert åpningstid i tidsrommet 08.00 – 15.30.

• Sammen redder vi liv!

I forbindelse med lansering av nye læreplaner har vi fortalt om vår erfaring med prosjektet "Sammen redder vi liv".

• Elevene i Ullensakerskolen ga innspill om oppvekstmiljøet i Ullensaker

Torsdag 9. mai var det møte i Barn og unges kommunestyre. Temaet på møtet var oppvekstmiljøet i Ullensaker. Engasjerte representanter fra alle skolene, inkludert Hoppensprett ungdomsskole, ga innspill som skal gå videre til Formannskapet.

Les saken »

• Skolestartere ønskes velkommen på skolen sin!

Barneskolene inviterer alle barn som skal starte på skolen til høsten til bli-kjent-dag.

Les saken »

• Barn og unges kommunestyre fordelte økonomiske midler til skolene

Tirsdag 19. mars var det fellesmøte med Barn og unges kommunestyre og Kommunestyret. Sak om fordeling av økonomiske midler til skolene ble behandlet.

Les saken »

• Vi du bli læreren jeg aldri glemmer?

Ullensaker kommunes barne- og ungdomsskoler har ledige lærerstillinger fra 01.08.19.

Les saken »

• Ullensaker satser mer målrettet for barn og unge

Vi skal utarbeide en strategiplan for helhetlig læringsløp i Ullensaker. Denne skal bidra til at en økt andel av elevene i Ullensakerskolen gjennomfører videregående opplæring og videre studier og deretter deltar aktivt i arbeids- og samfunnslivet som voksne.

• Noen på hjertet

Er du barn eller ungdom og bekymret for noen rundt deg på grunn av fysisk eller psykisk sykdom?

Les saken »

• 350 000 kroner er fordelt til barne- og ungdomstiltak på skoler og fritidsklubber

Tirsdag 13. mars ble økonomiske midler til barne- og ungdomstiltak fordelt i Barn og unges kommunestyre og Kommunestyret.

Les saken »

• På mandag åpner Gystadmarka ungdomsskole dørene for 304 spente elever.

Gystadmarka ungdomsskole står klar til bruk og det er et skolebygg som vil bane vei for fremtidens skolebygg.

• Det levende rommet på Jessheim bibliotek

Opplevelse og kunnskap i en spennende forening med Ullensaker sin historie og samtid utgjør basis for innholdet i vår flotte 2. etasje på Jessheim bibliotek.

Les saken »

• Meldeknapp for å varsle om at en elev ikke har det trygt og godt på skolen

Ullensaker kommune har tatt i bruk et meldingssystem for å varsle direkte til skolen ved mistanke eller kunnskap om at en elev ikke har det trygt og godt på skolen.

Les saken »

• Leseguider for foresatte på flere språk!

Hovin skole har i samarbeid med Ullensakerskolens leseveiledere utarbeidet leseguider for foresatte på flere språk.

• Nytt regelverk mot mobbing

Alle elever har rett til et trygt og godt skolemiljø som fremmer helse, trivsel og læring. Fra 1. august 2017 er det vedtatt et nytt regelverk om skolemiljø.

Les saken »

• Kontakttelefon for barn og unge

Fylkesmannen i Oslo og Akershus har opprettet en kontakttelefon for barn og unge.

Les saken »

• Flott innsats av elevene på fellesmøte mellom Barn og unges kommunestyre og Kommunestyret

Elevene imponerte representantene i kommunestyret med sine presentasjoner av hvordan skolene arbeidet for å fremme et godt og trygt læringsmiljø på sine skoler.

Les saken »

• Skolestartere ønskes velkommen til bli-kjent-dag på skolen sin!

Barneskolene inviterer alle barn som starter på skolen til høsten til bli-kjent-dager i mai og juni.

Publisert: 19.12.2016 15:25
Sist endret: 15.11.2022 13:16