Folkehelseinstituttet har i dag sendt ut beskjed om at kommuner kan velge å prioritere ansatte i skole og barnehage for andre vaksinedose. Dette vil Ullensaker kommune gjøre.

-Jeg er glad for at Ullensaker kommune har nok vaksinedoser og personellmessig kapasitet til at vi kan prioritere å gi dose 2 til dem som jobber i skole og barnehage. Dette vil gi økt trygghet for både ansatte og barn når skole- og barnehagehverdagen starter for fullt, og jeg håper at så mange som mulig vil benytte seg av tilbudet. Vi gir dose 2 til personer som bor i Ullensaker og jobber i skole og barnehage i Ullensaker kommune eller andre kommuner, samt personer som bor i andre kommuner og jobber i skole og barnehage i Ullensaker kommune. De som vil benytte seg av tilbudet finner mer informasjon på kommunens nettside, forteller ordfører Eyvind J. Schumacher.

Personer som faller inn under de prioriterte kategoriene og ønsker dose 2, må først være registrert i kommunens vaksinasjonssystem. Deretter kontakter de kommunens vaksinasjonssenter på telefon eller e-post for å få satt opp time. Finn lenke til registrering i vaksinasjonssystem og kontaktinformasjon til vaksinasjonssenteret her.

Publisert: 13.08.2021 13:06
Sist endret: 13.08.2021 13:06