Bakgrunnen for oppfordringen er at enkelte innbyggere har fått en SMS med et betalingskrav fra Ullensaker kommune. Meldingen inneholder en lenke. Vennligst ikke klikk på lenken og ikke svar på henvendelsen. Lenken kan være et forsøk på svindel. Hvis du mottar liknende melding på e-post eller over telefon, ikke svar på henvendelsen.

Ved enkelte tilfeller kan kommunen sende SMS til innbyggere med betalingsinformasjon, men aldri med en lenke.

Hva bør du gjøre dersom du mottar en mistenkelig SMS, e-post eller oppringning?

• Ikke oppgi sensitive opplysninger som betalingsinformasjon og annen personlig informasjon
  • Ikke svar på SMS-en, e-posten eller oppringningen
  • Blokker nummeret og slett SMS-en/e-posten

WARNING: Possible text message scam
Ullensaker kommune has been notified of a possible scam. If you receive a text message from Ullensaker kommune asking for a payment that includes a link, don't click on the link!

If you receive similar suspicious messages (such as prompting you to click on a link or providing personal detail) in an e-mail, by SMS or over the phone, we strongly advise you to not act, but to ignore these.

Publisert: 18.11.2022 18:40
Sist endret: 18.11.2022 18:48