En ansatt ved Vesong ungdomsskole har i dag fått påvist covid-19. Den smittede personen har ikke vært i kontakt med elever, men har hatt nærkontakt med andre som jobber på skolen. Derfor er hele ledergruppa og lærere på 10. trinn satt i karantene til og med torsdag 24.september.

- Den smittede har ikke vært i nærkontakt med elever eller hatt symptomer som hosting eller nysing. Ingen av de ansatte som er satt i karantene har symptomer. På bakgrunn av dette anser jeg at risikoen er liten for at elever er blitt smittet, sier kommuneoverlege Einar Kristian Borud.

Det er ingen elever som er satt i karantene, men fordi lærere er i karantene blir elever på 10. trinn sendt hjem i dag. Disse vil få fjernundervisning fra sine lærere fra mandag til og med torsdag neste uke.

- En rektor fra en annen ungdomsskole overtar driften av Vesong ungdomsskole neste uke. Skolen er godt forberedt på en slik situasjon, og vi er trygge på at dette er den faglig beste løsningen for elevene våre, sier kommunaldirektør for skole og barnehage Yngve Rønning.

Fortsatt gjelder oppfordringen om å vaske hender ofte og hold seg hjemme hvis man er syk. Hvis man får forkjølelsessymptomer eller føler seg dårlig, anbefales det å kontakte kommunens testtelefon på tlf. 66 10 14 16 for avtale om testing.

Publisert: 18.09.2020 12:49
Sist endret: 18.09.2020 12:49