- Det er alvorlig når elever ved tre skoler i kommunen er smittet. Imidlertid er det ennå ikke tegn til at elever har smittet hverandre, og derfor erklæres ikke lokale utbrudd tilknyttet skoler. Men dette kan raskt endre seg, og vi følger situasjonen tett, sier kommuneoverlege i Ullensaker, Einar Kristian Borud.

Totalt sitter nå 109 elever og 11 lærere tilknyttet første og andre trinn ved Jessheim vgs i karantene. Eleven som nå er bekreftet smittet bor ikke i Ullensaker, og derfor forblir Ullensakers totale smittetall 161 personer. Så langt i uke 43 er 16 personer i Ullensaker bekreftet koronasmittet.

-At smittetrenden igjen er stigende både kommunen vår, i landet for øvrig og internasjonalt, er bekymringsfullt. Regjeringen har varslet nye nasjonale tiltak neste uke, og vi avventer disse før vi eventuelt vurderer behovet for ytterligere lokale tiltak i Ullensaker, forteller kommuneoverlege Einar Kristian Borud.

Publisert: 24.10.2020 12:54
Sist endret: 24.10.2020 12:54