Nå kan du fikse sykkelen din mens du er på farten på Jessheim! Vi har satt opp to servicestasjoner for sykkel: en ved sykkelparkeringen på Rådhusplassen og en ved skateparken på Gystadmarka. Her kan du fylle luft eller gi sykkelen din et enkelt vedlikehold. De oransje servicestasjonen er utstyrt med manuell luftpumpe og syv av de vanligste verktøyene for syklister.

Servicestasjonene er satt opp som en del av kommunens satsing på folkehelse og som oppfølging av mobilitets- og byutviklingsstrategien for Jessheim som ble vedtatt tidligere i år. Vi håper at sykkelservicestasjonene gjør det mer attraktivt å bruke sykkel i Jessheim, både i hverdagen og på fritiden. Sykling kan bidra til økt fysisk aktivitet i befolkningen og til at vi reiser mer miljøvennlig i byen.

Sykkelhelse er folkehelse. God tur!

Foto: Ullensaker kommune

Publisert: 11.05.2020 12:33