Spør Kari om det du lurer på

Kari kan i dag gi omtrent 3000 svar. For at Kari skal bli bedre trenger hun å bli stilt spørsmål fra våre innbyggere. Derfor ønsker vi at alle som har spørsmål til kommunen, spør Kari først.

- Vi ber om forståelse for at Kari er nyansatt og trenger noe tid til å lære. I sommer har Ullensaker hatt robottrenere som har lært opp Kari. Vi har tatt utgangspunkt i mange spørsmål som kommunen ofte får på sentralbord, sosiale medier og resepsjonen, sier Sara Marie Vollset, samfunnskontakt i Ullensaker kommune.

Spørsmål Kari allerede skal kunne svare på er typiske spørsmål kommunen får til enhver tid. Det kan være spørsmål om nærmeste barnehage, om alle kan bygge bod i hagen, om det er ledig stilling som lærer i kommunen. Kommune-Kari er ikke utlært og vi ønsker at du hjelper med å lære henne mer.

En døgnåpen kommune

Ullensaker kommune skal gjøre det enklere for innbyggerne å få svar på spørsmålene sine når som helst fra hvor som helst.

- Chat-boten blir en del av vår digitale satsning for å bli en døgnåpen kommune. Det er enklere å være innbygger når du kan få svar på det du lurer på uansett hvor du er eller når på døgnet du spør, sier Avdelingsleder for kommunikasjonsavdelingen Margrethe Meyer Bratt.

Digitalt førstevalg

Ullensaker kommune har «ansatt» den virtuelle- roboten Kari som et ledd i en større digital satsning. De som besøker nettsidene vil kun ha informasjon om det de lurer på. Kari vil hjelpe de med å gjøre det enklere å finne frem på nettsiden.

- Ingen skal miste jobben, men dette muliggjør at vi kan ha døgnåpen dialog med våre innbyggere, påpeker Bratt.

Kari skal være en chat-tjeneste i første omgang som supplement på nettsiden, men på sikt ser vi for oss at nettsidene vil se annerledes ut enn de er i dag og derfor vil vi fokusere på fremtidens teknologi.

Publisert: 30.08.2018 11:38
Sist endret: 17.01.2023 12:18