Kommuneoverlegen i Ullensaker har vedtatt besøksstans i kommunens helseinstitusjoner fra og med 9. mars til og med 22. mars.

Grunnen til dette er den store økningen i utbrudd med muterte virusvarianter i kommunen. Disse er mer smittsomme, det mistenkes økt risiko for alvorlig sykdom og noe redusert effekt av vaksine. Derfor ønsker kommunen minst mulig besøk på helseinstitusjonene fram til vi vet mer og situasjonen er mer avklart.

Dette betyr at pårørende dessverre ikke kan besøke sine pårørende på helseinstitusjoner i kommunen. Dette gjelder uavhengig av om din pårørende, eller du selv, er vaksinert.

Det er gjort unntak for de som er i livets sluttfase. Om dette gjelder deg kan du ta kontakt med aktuell avdeling som vil veilede deg videre, og gi informasjon om nødvendige forholdsregler.

Om du har spørsmål, kan du ta kontakt med avdelingen din pårørende tilhører, så vil du få veiledning og informasjon.

Publisert: 10.03.2021 19:42
Sist endret: 12.03.2021 14:45