På Gjestadtunet gir hun voksne med utviklingshemning selskap og en hjelpende hånd i hverdagen. Oda jobber sammen med en fast veileder, og hun er ikke alene med beboerne.

Oda har sommerjobb på Gjestad-Jeg søkte jobb her fordi jeg ønsket å jobbe med mennesker. Det gir meg glede å se at beboerne her har det bra, sier Oda.

Oda bor på Borgen og er ferdig med andre år på idrettslinja ved Hvam videregående skole. I år var det uaktuelt å reise utenlands på ferie sammen med familien, og da passet det godt å ha sommerjobb. Det er politiyrket som frister mest, og Oda tror at erfaringene fra Gjestadtunet vil være nyttige å ha med seg videre.

- Jeg liker variasjon og at det skjer noe hele tiden, og det gjør det her. Dette er dessuten en sosial og hyggelig arbeidsplass hvor alle møter hverandre med et smil og et «hei», forteller Oda begeistret.

Publisert: 06.07.2020 13:29
Sist endret: 06.07.2020 13:51