Det siste døgnet er det meldt 48 tilfeller av koronasmitte blant personer bosatt i Ullensaker.

- Vi tar de høye smittetallene vi nå ser i Ullensaker alvorlig. Jeg setter derfor krisestab i morgen tidlig. Da vil vi vurdere situasjonen grundig og blant annet diskutere om det er nødvendig å ta noen grep for å håndtere utviklingen og dempe smittetrykket. Gult tiltaksnivå er et av grepene vi vil vurdere, sier konstituert kommunedirektør Yngve Rønning.

Så langt er i uke 35 er det meldt 81 smittetilfeller.

- I det siste døgnet er det mange nye smittede i Ullensaker, 27 av disse er relatert til skoler. Mange skoler er berørt. I tillegg til å teste veldig mange nærkontakter til smittede ved skoler, har vi også satt tre klassetrinn i karantene fordi det har vært så mange smittetilfeller at vi mente at det var nødvendig for å redusere videre smittespredning, sier kommuneoverlege Lars Meyer-Myklestad.

Publisert: 02.09.2021 15:59
Sist endret: 02.09.2021 16:15