Stolpejakten Ullensaker går av stabelen 5. mai. Stolpejakten er et lavterskeltilbud for å få folk i fysisk aktivitet, og i vår kommune står Ullensaker o-lag for organiseringen.

Fra 5. mai vil det finnes 80 stolper i Jessheims nærområder og Jessheimmarka, nærmere bestemt Brennifjellet som ligger nordøst for Jessheim sentrum. Det vil i tillegg komme 20 stolper på Kløfta i løpet av juni.

Stolpejakten går ut på å finne stolper sentralt plassert i Ullensaker kommune. Stolpene kan registreres digitalt ved hjelp av applikasjonen «Stolpejakten» på mobiltelefonen.
Stolpejakten er et gratis tilbud som legger til rette for å aktivisere både unge og gamle; inaktive, skoleelever, syklister, funksjonshemmede og rullestolbrukere – eller de som rett og slett ønsker å gjøre seg bedre kjent i byen og distriktet.

Grunnet smittevernhensyn vil det foreløpig ikke bli trykket opp noen brosjyre med kart.

Mer informasjon finner du på Facebook Stolpejakten Ullensaker og stolpejakten.no

Ullensaker kommunen har støttet Stolpejakten Ullensaker med 30 000 kroner hvert år siden 2017.

Foto: Trine Ruud Bråten

Publisert: 04.05.2020 15:12