I går ble Ullensaker kommune oppmerksom på behov for vedlikehold ved svømmeanlegget ved Algarheim skole fra en innbygger som sier i fra. Det setter vi pris på. God dialog med innbyggere er viktig. Sammen skaper vi bedre tjenester og et godt samfunn for alle. Våre dyktige kolleger i kommunale eiendommer er allerede på saken:

1. Ventilasjon
Det er registrert 3 tilfeller hvor anlegget har stoppet. Etter feilsøking ble det funnet løse ledninger. Dette er nå utbedret.

2. Kaldt bassengvann
Vi har gjennomgått logg og kan se at vanntemperaturen har vært mellom 26,7 til 26,9 grader. Vanligvis skal temperaturen være fra 27 til 28 grader. For basseng på Algarheim er det tidligere lagt føringer at denne kan variere fra 26,5 til 27,5.

3. Dusjer lekker vann
I månedsskiftet januar/ ble 4 dusjer avstengt på grunn av feil. Nye dusjpaneler ble bestilt umiddelbart. Utskifting er avtalt i vinterferieuken.

4. Slitt trapp og løst rekkverk
En oppussing av trappa og rekkverket er planlagt til vinterferieuken. Stålstendere er allerede kjøpt inn og er klare til montering. Vi ser at løs gelender er en mangel som burde vært utbedret/sikret omgående. Vurderingen å la dette vente til vinterferieuken var feil. Ullensaker kommune beklager dette.

5. Takplatene over bassenget
De originale takplatene ble skiftet ut for flere år siden. Dessverre har slitasje og fysisk påvirkning fra brukere medført at platene har løsnet. Utbedring av dette er allerede planlagt i vinterferieuka.

Vi beklager at utbedring av enkelte feil og mangler noen ganger tar litt lengre tid enn det som forventes. Takk for at du som innbygger følger med og sier i fra!

Publisert: 17.02.2017 11:39
Sist endret: 17.01.2023 12:17