En er elev på Jessheim videregående skole. Elever og ansatte som regnes som nærkontakter har fått beskjed fra smittesporingsteamet og fem elever er satt i karantene. Elever som ikke har fått egen beskjed om at de er nærkontakter, kan gå på skolen som normalt, men alle bør være oppmerksomme på symptomer.

Den andre smittede er en ansatt i Læringsverkstedet barnehage på Ekornrud i Ullensaker. 16 personer er satt i karantene, 9 barn og 7 voksne. Karantene innebærer blant annet å ikke gå på skole eller jobb, ikke ta offentlig kommunikasjon og unngå besøk. De som er satt i karantene har fått informasjon om dette.

- Det har vært noen nye tilfeller med smitte ved forskjellige institusjoner i Ullensaker den siste tiden. Vi jobber raskt med smittesporing for å begrense spredning og unngå lokale utbrudd. Tilfellene vi har opplevd den siste tiden har ikke sammenheng med hverandre, sier kommuneoverlege Einar Kristian Borud.

Publisert: 20.09.2020 19:17
Sist endret: 20.09.2020 19:30