Kommuneoverlegen har vedtatt at treningssentre i Ullensaker kommune bare kan benyttes av personer som er bosatt i kommunen. Dette gjelder fra tirsdag 17. november.

Flere nabokommuner har stengt sine treningssentre, mens de fortsatt er åpne i Ullensaker. De siste dagene har et stort antall mennesker fra andre kommuner oppsøkt treningssentrene i Ullensaker.

-Smitten fortsetter å stige i Ullensaker og det er derfor viktig å redusere antallet kontaktpunkter mellom mennesker. Det er svært uheldig når mange mennesker fra ulike kommuner møtes på treningssentrene i Ullensaker. Derfor har jeg vedtatt at treningssentrene i Ullensaker ikke skal besøkes av andre enn dem som bor i kommunen, forteller kommuneoverlege Einar Kristian Borud.

Her kan du lese kommuneoverlegens vedtak.

Publisert: 16.11.2020 15:19
Sist endret: 16.11.2020 15:26