Årets influensavaksine er nå tilgjengelig på Vaksinekontoret i Ullensaker, for alle som ønsker å ta den.

Pris: For anbefalt risikogrupper kr. 50,-. For alle andre kr. 100,-. Kun betaling med bankkort (ikke kontanter).

Timebestilling: For å bestille time, send en SMS til Vaksinekontorets SMS-telefon, tlf. 906 64 680. Så tar vi kontakt med deg for å avtale en time.

Navn og fødselsdato må oppgis ved bestilling.

Vi har i år kjøpt inn et begrenset antall med pneumokokkvaksinen Pneumovax (lungebetennelsesvaksine). Om ønskelig, så kan denne settes samtidig som influensavaksinen. Pneumokokkvaksinen koster kr. 450,-.

-       På grunn av smittevernhensyn, ber vi alle om å møte presis til timen. Ikke komme tidligere enn 5 minutter før oppsatt time.

-       Har du feber eller luftveisinfeksjonssymptomer, må du vente til du er symptomfri før du kommer for å bli vaksinert.

-       Vi ber alle som kommer til vaksinering om å overholde regelen om minst 1 meters avstand i ventesonen. Og utføre god håndhygiene når du kommer til helsestasjonen, og når du forlater den.

Kommunens helsetjeneste anbefaler alle personer over 65 år, samt andre i risikogrupper å la seg vaksinere mot influensa.

Se mer info på kommunens nettside, eller fhi.no.

Publisert: 21.09.2020 15:18
Sist endret: 21.10.2022 09:52