Ullensaker kommune trenger varme, trygge frivillige som ønsker å bidra til at Atlas blir et godt sted å være for ungdommene. Vi trenger alle typer mennesker: deg som har en spennende hobby, deg som er faglig sterk, deg som studerer sosialt arbeid, deg som er snekker eller deg som bare har et hjerte som brenner for ungdom. Frivillige ved Atlas må være 20 år eller eldre. Gyldig politiattest må fremvises.

Høres dette ut som deg? Da håper vi at du tar kontakt!

Kursing av frivillige

Tilbudet ved Atlas administreres av kulturenheten i Ullensaker kommune, men frivillige og ansatte ved Atlas vil sørge for gjennomføring av aktiviteter i samarbeid med ungdommen selv. Ettersom Atlas er noe helt nytt, blir det gode muligheter til å forme tilbudet og innholdet. Band og låtskriverkurs, slampoesi, konserter, tegning/maling, kafédrift og foto er aktiviteter vi ser for oss. 416 100 kroner som vi har fått i støtte fra Sparebankstiftelsen DNB skal brukes til å kjøpe utstyr og skapende, kreative aktiviteter som bidrar til opplevelser, mestring og mangfold.

Alle frivillige ved Atlas vil få opplæring, og dessuten tilbud om kurspakke med relevante kurs for videre arbeid med mennesker.

Åpner trolig i 2020

Atlas ligger i underetasjen på Ullensaker rådhus. Lokalene er under oppussing og snart klare til bruk. Planen er å åpne i 2020, men situasjonen rundt koronaviruset vil avgjøre detaljene.

Åpningstidene vil være mandag, onsdag og fredag kl. 15.00-21.00.

Slik melder du din interesse

Har du lyst til å være frivillig? Send en e-post til atlas@ullensaker.kommune.no eller registrer deg i dette skjemaet.

Du kan følge Atlas på Facebook, Instagram (atlas.arena) og Snapchat (atlas.arena)

Publisert: 18.05.2020 13:29
Sist endret: 20.05.2020 12:59