Høring av forslag til strategidokument for klimatilpasning i Ullensaker kommune

Ullensaker kommune har utarbeidet et forslag til strategidokument for klimatilpasning. Formannskapet vedtok i sitt møte 18.12.2018 at forslaget til strategidokumentet sendes på høring og legges ut til offentlig ettersyn.

Strategidokument for klimatilpasning beskriver kommunens klimautfordringer. Det er utarbeidet strategier for hvordan disse skal løses, og forslag til bestemmelser, retningslinjer og temakart som bør innarbeides i ny kommuneplan. Hovedtemaene i strategidokumentet er overvann, regnflom og rasfare.

Kommunen har en egen hovedplan for vann- og avløp hvor det er presentert flere klimatilpasningstiltak for dette fagområdet. Problemstillinger som er behandlet i hovedplanen er ikke tatt med som tema i strategidokumentet.

Høringsdokumentet og saksutskrift fra formannskapet, sak 218/18 18.12.2018, er vedlagt.

Høringsfristen er satt til 11.02.2019.

Uttalelse sendes til:
Ullensaker kommune