Høring om forslag til revidert renovasjonsforskrift i Ullensaker kommune

Forslag til revidert forskrift om renovasjonsordningen og renovasjonsgebyr i Ullensaker kommune legges ut til offentlig gjennomsyn, etter vedtak i kommunens Hovedutvalg for teknisk, idrett og kultur (HTIK) den 02.09.2020.

Foreslåtte endringer berører blant annet planlegging og valg av fremtidige renovasjonsløsninger samt beregningsmodellen for renovasjonsgebyr. Forskriften er gitt en mer generell utforming for å være tilpasset den raske utviklingen som skjer på avfallsområdet. Næringsvirksomheter som produserer husholdningslignende avfall, får mulighet til å inkluderes i den kommunale renovasjonsordningen.

Forskriftsteksten er utarbeidet i samarbeid med Eidsvoll, Hurdal og Nannestad kommunene. Likelydende renovasjonsforskrifter skal sikre effektivitet og bedre samarbeid på tvers av de fire kommunene, som sammen eier ØRAS AS.

Utdypende informasjon om revideringen kommer fram av saksdokumentene. Frist for å gi uttalelser til forskriftsforslaget er 20.10.2020.

Uttalelser kan sendes:

Dokumenter: