Innhold

eFaktura

eFaktura er vår mest foretrukne distribusjonskanal, og vi vil anbefale alle våre kunder å krysse av «efaktura – Ja takk til alle» i nettbanken din. eFaktura sikrer at fakturaen kommer kjapt frem, samt at den er ferdig utfylt slik at du slipper å taste inn beløp, konto- og KID-nummer.

Faktura via Vipps

Gjennom den nye løsningen har vi nå mulighet til å tilby Vipps eFaktura. Dette forutsetter at du benytter Vipps, og har aktivert Vipps eFaktura inne i appen.

Faktura i Digipost

For å motta faktura på Digipost må du ha opprettet en digital postkasse hos Digipost. Dersom du allerede har avtale om eFaktura eller Vipps-faktura vil disse være foretrukket foran Digital Postkasse. Husk å sjekke at varsling i Digipost er aktivert slik at det ikke vil ligge uåpnede fakturaer i denne kanalen.

Faktura levert i postkassa

Dersom vi ikke får treff i noen digitale kanaler, vil fakturaen bli levert i postkassa på samme måte som tidligere, og den eneste forskjellen du vil merke er at utseende på fakturaen er noe endret. Vi oppfordrer imidlertid alle kommunens kunder til å gå over til en av de digitale fakturaløsningene vi nevner i artikkelen.

For våre privatkunder som ønsker å motta digitale fakturaer, ber vi dere undersøke med egen bank for å inngå avtale om eFaktura og avtalegiro. Våre bedriftskunder kan benytte seg av elektronisk handelsformat (EHF).

AvtaleGiro

Her overlater du arbeidet med å betale regningen til banken din. På den måten blir regningene alltid betalt tidsnok, og du slipper dermed eventuelle purringer. Dersom du som kunde har Avtalegiro, vil betalingen som tidligere bli trukket direkte i nettbanken. Det anbefales at du også etablerer eFaktura eller noen av de andre digitale kanalene for å unngå å få kopi av fakturaen på papir.


Publisert: 20.12.2021 14:32:56
Sist endret: 20.12.2021 14:32