Motta post fra Ullensaker kommune i din digitale postkasse

I likhet med mange andre offentlige virksomheter sender Ullensaker kommune nå elektronisk post med SvarUt. Posten går til innbyggerens valgte postkasse, om det er Altinn, digipost eller eBoks. Virksomheter og organisasjoner får all elektronisk post i Altinn. Dette betyr at du nå kan motta post fra oss raskere og sikrere enn før.

Digital post fra Ullensaker kommune

Når du mottar digital post fra oss vil du få et varsel på SMS eller e-post, slik at du vet når du har mottatt noe. Du får posten din raskere fordi du slipper å vente på postgangen, posten blir lagret på ett og samme sted, brev i postkassen kan lagres der så lenge du ønsker, og vi sparer miljøet.

Flere av kommunens virksomheter er  i gang med å sende post digitalt, og stadig flere vil begynne å sende post digitalt i tiden fremover. Vanlig e-post er ikke en sikker måte for å sende meldinger som inneholder private opplysninger, men det er både trygt og enkelt å motta post i din digitale postkasse.

Hvordan lese digital post fra Ullensaker kommune?

All digital post fra Ullensaker kommune kan du lese på MinSide.

Dersom du har opprettet en digital postkasse fra Digipost eller e-Boks, vil du også motta brev fra oss i denne. Dersom du ikke har valgt digital postkasse, vil du få brevet levert i din meldingsboks i Altinn, i tillegg til MinSide.

Hva gjør du hvis du fortsatt vil motta brev på papir?

Dersom du fortsatt ønsker å motta post fra kommunen på papir, må du registrere deg i reservasjonsregisteret

Virksomheter kan ikke reservere seg.

Publisert: 27.11.2016 21:52:25
Sist endret: 15.09.2020 10:18