Innhold

Bibliotekene inviterer hvert år alle elevene på 1. og 8. trinn til bibliotekbesøk. Vi tar også imot andre trinn som ønsker å besøke biblioteket. Vil dere ha bokprat og omvisning må dette avtales.

1. trinn

• Bli kjent i biblioteket
  • Eventyrstund og bokprat
  • Få lånekort
  • Låne bøker

Besøket av 1. trinn inngår som en del av opplegget i den "Kulturelle skolesekken" og målet er at barna skal bli kjent med sitt lokale bibliotek.

Skjema for å få lånekort kan du skrive ut her:

Innmeldingsskjema for institusjoner

Innmeldingsskjema for elever

8. trinn

• Informasjon om bibliotekets tjenester og bokprat.
  • Lånekort til de som mangler
  • Låne bøker

Målet er å skape leselyst og bli kjent i biblioteket.

Ta kontakt med:

Ønsker dere bare å være på biblioteket og låne bøker eller jobbe med prosjekter kan dette også gjøres utenom våre åpningstider, ta kontakt så låser vi dere inn.

Ønsker dere besøk fra biblioteket i klassen eller på et foreldremøte, ta kontakt med oss i god tid for å avtale tid.

Barn under 15 år må ha foreldrenes underskrift for å få lånekort.

Biblioteket låner gjerne ut bokkasser til skoler og barnehager. Utlånstiden er 8 uker. Ta kontakt med oss i god tid for bestilling av kasse. Vi sender dere en SMS når kassa er klar til henting. Kassa kan bestilles i skranken på biblioteket eller via dette skjemaet:

Bokkassebestilling

Ullensaker bibliotek tilbyr flerspråklige bokkasser til utlån for barnehagene i Ullensaker kommune

Ullensaker bibliotek har i samarbeid med PP-tjenesten satt sammen bokkasser med bøker på forskjellige språk til utlån for barnehagene i kommunen. Kassene inneholder blant annet tospråklige eventyrbøker og ordbøker, Albert Åberg bøker på flere språk, Gruffalo bøker med konkreter og mange fine norske billedbøker.

Kassene kan lånes i åtte uker og er satt sammen for å brukes til språkstimulering i barnehagene.

Flerspråklige bokkasser kan bestilles her

Publisert: 29.11.2016 12:02:18
Sist endret: 25.05.2022 14:18