Siste døgn er det meldt 19 nye smittetilfeller blant personer bosatt i Ullensaker kommune. Så langt i uke 26 er det meldt 74 nye smittetilfeller i kommunen, og siden pandemiens start er totalt 2110 personer er bekreftet smittet.

• Fra nå av vil vi rapportere smittetilfeller hos gjester ved de tidligere nevnte serveringsstedene samlet.
  • Siste døgn er det registrert 8 nye smittetilfeller blant gjester ved de tidligere nevnte serveringsstedene. Totalt er 24 gjester ved serveringsstedene siste to helger så langt bekreftet smittet.
  • Ytterligere en ansatt ved arbeidsplassen som det pågår et smitteutbrudd tilknyttet, er bekreftet smittet. Så langt er totalt 7 ansatte bekreftet smittet. Vi følger opp dette smitteutbruddet nøye og forventer at det kan komme nye smittetilfeller, men vi vil ikke lenger dele detaljert informasjon om utbruddet.
  • Grunnet nye smittetilfeller tilknyttet Læringsverkstedet DoReMi Gystadmarka barnehage, er ytterligere 14 barn og 4 ansatte satt i karantene.

- Kommuneoverlegene i Ullensaker følge utviklingen tett gjennom helgen og vurderer fortløpende om det er behov for å sette inn lokale tiltak for å håndtere smittesituasjonen. Fortsatt er ikke situasjonen i kommunen kritisk eller uoversiktlig og jeg tror vi vil klare å slå ned utbruddene ved hjelp av smittesporing, testing, isolasjon og karantene. Derfor er det ikke nødvendig med forsterkede smitteverntiltak nå, sier kommuneoverlege Lars Meyer-Myklestad.

Publisert: 02.07.2021 13:52
Sist endret: 03.07.2021 11:32