Samarbeidsmodellen mellom hjem og skole på Døli er nå oppdatert. Modellen skal sikre at saker håndteres raskt og på riktigst mulig nivå, fordi de som står nærmest eleven ofte har det beste helhetsbildet og dermed de beste forutsetningene for å komme med gode og treffende forslag til løsninger.
Når kontaktlærer, foresatte og andre ressurser nær eleven får mulighet til å ta tak i saken tidlig, øker sjansen for gode og varige løsninger. Dersom saken ikke kan løses på dette nivået, løftes den videre i enighet til neste nivå. På den måten skaper vi både nærhet og struktur i oppfølgingen.
Det er derfor viktig at foresatte følger samarbeidsmodellen. En direkte henvendelse til skoleledelsen må uansett følges opp gjennom de riktige nivåene for å belyse saken og søke løsninger der. Slike henvendelser kan ofte forsinke prosessen, fordi de innebærer et ekstra ledd, i stedet for å bidra til en rask løsning nærmest eleven.
Den oppdaterte modellen tydeliggjør roller og ansvar for foresatte, kontaktlærer, trinnkontakter, skolemiljø- og ressursteam, ledelse og FAU. Dette bidrar til forutsigbarhet, trygghet og en felles forståelse av hvordan vi samarbeider best mulig til elevenes beste.
Samarbeidsmodell på Døli skole oppdatert 19.09.25.pdf
Publisert: 19.09.2025 13:02
Sist endret: 19.09.2025 13:02