Offentlig ettersyn av detaljregulering for skoletomta i Nordkisa, plan-ID 400

Formannskapet har i møte 27.8.2019 under sak 128/19, vedtatt at ovennevnte forslag til reguleringsplan med bestemmelser legges ut til offentlig ettersyn, jf. plan- og bygningsloven § 12-10.

Hensikten med reguleringen er å tilrettelegge for konsentrert småhusbebyggelse, lavblokkbebyggelse og bolig/forretning/kontor. Maksimal utnyttelsesgrad for konsentrert småhusbebyggelse er satt til BYA 30%, og maksimal utnyttelsesgrad for lavblokkene er satt til BYA 40%. Det skal etableres minimum 10 boenheter med omsorgsboligstandard. Hvitskolen er regulert til hensynssone bevaring kulturmiljø, og kan benyttes til bolig/forretning/kontor.

Formannskapet vedtok følgende tilleggsbestemmelse:
«Det vurderes muligheten for å skille ut den delen av tomten som inneholder den gamle barnehagen for salg i det åpne markedet. Det legges inn som premiss for utskillelse at bygget skal benyttes til forsamlingslokale/bevertning eller lignende».

Det vises til vedleggene for nærmere informasjon.

Eventuelle uttalelser til planforslaget merkes med ref.nr. 2015/2239 og rettes til:

Ullensaker kommune
Areal og landbruk
2051 Jessheim

Frist for uttalelser er satt til 18.10.2019.

Innsendte uttalelser til reguleringen vil ikke bli besvart enkeltvis, men vil bli oppsummert og kommentert i saksfremlegget til formannskapet/kommunestyret ved sluttbehandling av planen.

Eivin Hansen
rådgiver